Naam:
Foto’s:
911
Video’s:

Over ons

Wij zijn Gerd en Rene. Twee Vlamingen die leven en werken in de Provence. We verhuren vakantiewoningen en gastenkamers en zorgen dat onze gasten een leuke vakantie beleven onder de Provençaalse zon. En als de winter komt trekken we er op uit. We zijn zestig plus maar dit belet ons niet om op een eenvoudige avontuurlijke manier te reizen en zo verre landen en volkeren leren kennen. Waar je ook gaat, wat je ook ziet, wat je ook hoort, mensen, natuur, cultuur, het ongekende...telkens zoveel indrukken die stemmen tot nadenken als je weer "thuis" komt. We zijn we tenslotte maar een minuscuul kleine schakel in het grote geheel...

Over onze reis

Vorig jaar hebben we Sri Lanka doorkruist. Een zeer leuke ervaring die ons deed wegdromen om samen weer op zwerftocht te gaan. Azië heeft ons steeds aangetrokken en we moesten dan ook niet lang nadenken waar we naartoe wilden. Ikzelf, Gerd, heb Cambodja reeds bezocht maar mijn drang om door Laos te trekken is steeds groot gebleven. Samen met Rene ga ik opnieuw het avontuur aan, het is zo fascinerend om door het voormalige "Indochine" te reizen. Volkeren met een oude cultuur, godsdienst en eigen filosofie.Volkeren met een overweldigende geschiedenis waarin ook wij als Europeanen de laatste eeuwen onze sporen nalieten.

Onze reis in een notedop: Vertrek op 30 december richting Thailand (Bangkok) en zo naar Laos. Vanuit de stad Luang Prabang verkennen we het Noorden en trekken daarna stilaan van streek tot streek zuidwaarts. Daar gaan we de grens over naar Cambodja. Tijdens onze reis zal de grote Mekong rivier voor het grootste deel ons transportmiddel zijn.Van het Oosten van Cambodja, ongerepte natuur, zoeken we via de hoofdstad Phnom-Penh noordwaarts onze weg naar een afrondend hoogtepunt: de Tempels van Angkor. Hier je verbeelding de vrije loop laten, prachtig! Einde februari komt er  dan een einde aan onze reis door het mooie, fascinerende Azië!

Bezochte landen

Wij hebben 10 landen (4%) bezocht:

België, Cambodja, Frankrijk, Israël, Italië, Laos, Myanmar, Sri Lanka, Thailand, Vietnam.