Einde van de reis...

25 februari 2014 - Parijs, Frankrijk

De laatste dagen bleven we in Siem Reap wachtend op de vlieger. Rust, Rene op het terrasje, zijn "marcelleke" aan en  genieten van de laatste zonnewarmte. Toch konden we het niet laten om even 250 km verder tegen Thailand de Preha Vihear tempel te bezoeken, iets waarvan we dachten dat het niet zou kunnen omwille van de plaatselijke schermutselingen tussen de beide landen omwille van de door Unesco gekeurde tempel.  Het kon, taxi in, 2,5u later ter plaatse ( vliegende taxi!), 10 minuten ieder achter op een brommerke steil naar boven,  tot op het topje van de berg. Prachtig vergezicht...over Thailand. Gekazerneerde soldaten slungelden rond, wonen daar met vrouw en kinderen op kosten van de staat, "zandzakjesbunkers" met een platen dak erop, de nodige schietgaten erin naar de overkant gericht, die er naar ons mening er veel gesofisticeerder uitzag. Ze zitten mekaar dus te begapen, ook een job natuurlijk.

De tempel was de verplaatsing waard, ook zijn spectaculaire ligging draagt bij tot zijn grootsheid . Na twee uur kijkgenot keerden we weer, dit was onze laatste stop. We wisten het en ja, een beetje spijt om alles te moeten achter laten.

Nog wat shoppen in Siem Reap, rugzakken herinladen, wegen nu wel iets zwaarder ...

Een tuk tuk bracht ons naar de vlieghaven, half uur vliegen, Bangkok. Onze bagage in depot gegeven en wij nog de stad in, tot de laatste moment nog wat genieten van de gezellige sfeer. We eindigden waar alles begon, Koasan Street!

2.30u in de nacht de vlieger naar Parijs, Thalys, Brussel waar onze chauffeur en co ons stonden op te wachten. Wat een service!

Leuk dat jullie met ons mee reisden en jullie hopelijk ook genoten hebben van onze avonturen. Wijzelf  zijn zeker blij en hopen het nog een keer te kunnen overdoen..

Groetjes,

Gerd en Rene

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Francis Bevers:
    28 februari 2014
    Wij hebben een prachtige reis samen met jullie mogen meebeleven. De foto's; de reisverhalen, het ene al wat spannender dan het andere, prachtig gewoon, geniet nu nog een paar dagen van de rust in België en er dan weer vollen bak tegenaan. Knuffels Cis & Lotte
  2. Maria en Denni:
    4 maart 2014
    Welkom terug thuis. Wij zijn blij dat het jullie zo goed gelukt is, te reizen in zo een ver land en danken ten zeerste voor de mooie en talrijke verhalen, foto's en video's. Zullen er hopelijk nog veel over horen tijdens onze vakantie in Allemagne, eind juni, want daar kijken wij ook al met volle teugen naar uit. Tot dan.